dinsdag 30 oktober 2007

Verandering in 't programma!

'k Ben er in geslaagd om mijn 3 weken chirurgie op Virchow te verlengen tot 6 weken! Allé ja, zelf heb ik daar niet zo heel veel voor moeten doen: mijn bezoek aan het secretariaat van mijn afdeling ("ja dat kunnen wij niet beslissen") en de 4 e-mails aan het erasmusbureau (die trouwens totaal genegeerd werden) waren dan ook niks tegen dat éne enkele telefoontje van Doktor Schumacher. Die mensen van het Erasmusbureau werden daar gewoon in 1 zin gezegd dat hun organisatie van de verdeling van de stageplaatsen op niks trekt... Een stage chirurgie van 6 weken verdelen over 2 ziekenhuizen is 'not done'! Over het feit dat ze me op Benjamin Franklin niet zullen missen, daar een Erasmus-stagair 'immer Zusetzlich' is, wou hij het nog niet hebben en daarbij ben ik na 2,5 weken al helemaal ingwerkt ben op Station 19... Alleen jammer dat vrijdag de assistenten gewisseld worden (dat gebeurt alle 6 maanden - dan worden alle assistenten rukraak naar een andere chirurgieafdeling versluisd). Misschien kan ik gewoon ergens mee gewisseld worden...
Deze morgen kwam 'Matcij' (de Poolse assistent) me trouwens vragen of ik morgen 'Langdienst' wil maken met hem en dokter Eisele. Ja dus!!! En 't is net Halloween: dat wordt leuk op Rettnungstelle (en op de afdeling)... Meer details volgen beslist (tenzij ik om 23h al in mijn Artzenzimmer lig)...

Geen opmerkingen: