donderdag 27 december 2007

Bürokratie teil drei (Definitief Schluss!)

Woensdagmiddg terug in Berlijn aangekomen en ik zag iets wat ik nog nooit gezien had: Berlijn sliep! Alles dicht, alles donker. De laatste kerstmarkten waren aan de uitverkoop begonnen en her en der werden al stalletjes afgebroken.
Deze morgen nog maar eens naar het Erasmusbureau... Alle aanwezigheidsattesten gaan afgeven in ruil voor een ´Transcript of Records`, een blaadje waarmee ik in Gent kan bewijzen dat ik hier niet (alleen) op reis was. Dat ging dus open om 9h30 en om lange wachttijden te vermijden kampeerde ik al om 9h20 voor de (eerst nog gesloten) deur. Maar niemand aanwezig, ´k had het kunnen weten met heel dat kerstgedoe hier. ´k Had nochtans speciaal gemaild en ze hadden me verzekerd dat Frau Centorni aanwezig zou zijn. Gelukkig kwam 5 voor 10 een medewerker binnengewandeld die zich ook wat verwonderde over de lege bureau´s. Enfin, daar nog tot 11h15 geweest vooraleer alles in orde was. Naja, in orde? Dat zullen we wel zien als ik het fameuze blaadje in mijn brievenbus krijg...Ondertussen dus veel te laat om nog te gaan ´werken´, dus maar een namiddagje shoppen; de solden zijn hier al deels begonnen of beter gezegd: sperperiodes kennen ze hier niet...
En dan morgen terug naar de pediatrie... Mijn afwezigheid zal daar waarschijnlijk niet opgevallen zijn. ´t lijkt eeuwen geleden nog in het ziekenhuis geweest te zijn.
Dit weekend ook mijn laatste weekend in Berlijn. ´t Zal een eenzaam weekend worden. Basti en Dinah gaan op weekend (tot 2 januari) en alle Eramusbekenden zijn tijdens de kerstvakantie naar huis thuisland vertrokken en komen pas 5 of 6 januari terug, als ik dus vertrek. De meeste ga ik dus niet meer terugzien (alvast niet in Berlijn)...

Geen opmerkingen: