woensdag 24 oktober 2007

Läuft doch nicht weg...

Deze morgen na de 'Frühbesprechung' (staff dus) georganiseerde chaos. Dokter Salim en Schwester Viola van de arbeidsgeneeskunde kwamen voor de jaarlijkse griepvaccinatie. Van deze gelegenheid maakten ze dan ook mooi gebruik om heel Station 19 (algemeenchirgie-hepatobiliaire) te screenen op Hep C. De kans van je leven om eens bloed geprikt te worden door een chirurg. Geen onderkomen aan... In tegendeel: 'k had er nog een arbeidsgeneeskundig onderzoek aan mijn been ook (blijkbaar voor alle buitenlanders verplicht). 'k Probeerde er nog van onder te komen met mijn Belgische papieren, maar daarmee kon ik veel aanvangen. 'k Moest eigenlijk een 'Termin' maken, maar dokter Salim was zo vriendelijk me er even tussen te nemen. Vollidig onderzoek, bloefafname incl. Daardoor dus mijn plaats als PJ bij Klatskin Tumor operatie met prof. Neuhaus (de eminentie op dat gebied) gemist. Gelukkig verzamelen ze Klatskins op Station 19 en zie ik het morgen wel. Na een ietwat langweilige voormiddag met wondverzorging, catheters steken en bloedafnamen is het dan maar een partiële colenectomie geworden deze namiddag, die trouwens laat uitgelopen is. Weeral eens een werkdag van meer dan 12h afgewerkt.

Even ter zijde: Knut, het kleine lieve ijsbeertje in de zoo van Berlijn, die vorige zomer bedreigd werd, haalde vandaag weer de kranten. Het is ondertussen een grote 'Knut' van meer dan 100 kg geworden.


Geen opmerkingen: