zondag 14 oktober 2007

Aangekomen!

In de vroege (mistige) uurtjes vertrokken in Koekelare..helemaal alleen op de ring van Antwerpen...opkomende zon in Nederland...aan een 'flitsbaar' tempo door Duitsland...om 16h in Berlijn aangekomen. Leve de GPS, geen enkele keer fout gereden! Vlug richting mijn kamer in hartje Prenzlauer Berg (de studentenbuurt van Berlijn) gereden. Daar heb ik al meteen Flo (die dus Florian blijkt te zijn, een Duitser) ontmoet, mijn medebewoner, die inderdaad 'een iofener Typ' is; hij heeft zelfs al meteen mijn Einstufungstest voor de Univ gemaakt (zelfs een 'echte' Duitser slaagt er niet in mijn ingangsexamen Duits volledig correct in te vullen...)! Vlug een eerste verkenningstocht gemaakt: waar vind ik de juiste U-Bahn, S-Bahn, Metro, Metrobus, Bus, Strassenbahn, Tram... Geen enkel idee van dus. Metro blijkt bus te zijn, U-Bahn de metro, Metro de bus... ja en wat Bus, Tram en Strassenbahn dan zijn...daar heb ik dus geen enkel idee van... Bussen rijden hier blijkbaar (ook) op rails... en de metro boven de grond... Zorgen voor morgen, want dan word ik al meteen op chirurgie verwacht. Daar gaat mijn fantastisch plan om mijn papierwinkel in 1 dag af te werken al! Nog vlug even het woordenboek er bij halen en een mooie zin creeëren om al meteen een dag vrijaf vragen! En nu mijn nieuwe bed (die een matras op de grond blijkt te zijn, met iets dat op een lattoflex lijkt eronder...) uitproberen want morgen is het vroeg op te staan voor mijn uurtje 'Öffentlicher Nahverkehr'. Prof Neuhaus, daar ben ik!

Geen opmerkingen: