maandag 15 oktober 2007

Bürokratie teil eins...

Deze morgen vroeg richting Virchow Klinikum met trein-tram-bus... Daar lag alles klaar en kon ik meteen beginnen bij dokter Ali en dokter ''k heb het niet verstaan'. 'k Heb daar wat zielig gekeken en gezegd dat ik nog heel mijn papierwinkel in orde moest maken en dat dat toch wel 2 volle dagen in beslag zou nemen... Ze hoopten voor mij dat zou lukken in 2 dagen... In ieder geval word ik woensdagmorgen om 7h verwacht en kan de stage beginnen.
Vandaar naar het 'Burgeramt', 't gemeentehuis dus. Daar mooi mijn beurt afwachten - er zijn 17 wachtenden voor u. Een 'ietwat' onvriendelijke vrouw heeft mijn pasport daar 30 keer omgedraaid, en het dan zonder veel zeggen terug gegeven. Vervolgens ontving ik een papiertje, wat moet doorgaan als 'Anmeldebestätigung'. Vanaf nu ben ik dus niet langer meer illegaal, maar een klein beetje 'Berlijnse'. Met dit formulier kan ik dus morgen Bürokratie teil zwei anfangen... Deel 2 bestaat uit Erasmusbureau en Freie Universität, inschrijven dus.

1 opmerking:

daniel zei

Daag,
Opa was blij te horen dat je goed aangekomen bent!
We hebben het ook aan Sappho proberen wijs te maken. Ze is in superform, koerst in volle geweld in de tuin en amuseert zich rot met de kippen die nu haar beste vriendinnetjes zijn!
Verder een aangenaaam en leerrijk verblijf bij de berlijners!
Marie-Jeanne en Daniel