dinsdag 16 oktober 2007

Bürokratie teil zwei (Schlussphase)

Deze morgen vroeg richting Campus Charité Mitte (de medische faculteit in het ziekenhuis Charité Mitte). Dat is dus een echt dorp van elf hectare groot, met straatnamen en huisnummers. Heb 9 keer gevraagd waar ik de 'Wirchowweg' kon vinden en ben 10 keer verloren gelopen. Na meer dan een uur 'tjolen' had ik eindelijk 'het decanaat' gevonden. K3 en Joke VDB zijn er niks bij... Resultaat: 2 blaren en 11 wachtenden voor u... Gelukkig ging dat daar heel vlot en had ik alle nodige papieren bij... ('k was dan ook optimaal voorbereid!!!). Werd daar nog wat rondgestuurd en kreeg tenslotte een overschrijving. Nadat ik betaald had, zou ik mijn (voorlopige) studentenkaart en kaart voor het openbaar vervoer krijgen. Gelukkig bestaat er nog zoiets als online bankieren, was het niet dat ik er in geslaagd ben mijn bankkaart te blokkeren, gelukkig nadat ik gestort had... Zeer goed bezig dus! Ondertussen wat het daar natuurlijk middagpauze en onder geen beding kom je er dan in. Opnieuw wachten dus. Gelukkig vormde mijn betalingsbewijs in het Nederlands geen probeem en kreeg ik mijn studentenkaart; dus sinds vandaag dus ook 'Berlijnse student'. OPDRACHT VOLBRACHT en dat in minder dan 2 dagen!!! Deze namiddag dus vrij: OK tijd om te gaan shoppen. Na 3 uur Kurfürstendam (de Steenstraat, Veldstraat, Meir, Hoogstraat en Nieuwsstraat ineen), had ik eindelijk een paar comfortabele schoenen gevonden: ja Berlijn is groot en dan kan men maar beter 'loopschoenen' dragen.

Morgen om 7h present op mijn eerste stage... dwz om 5h30 opstaan en om 6h vertrekken richting trein-tram-bus. Morgen meer daarover...

1 opmerking:

Sofie Van Den Broecke zei

Super om te horen dat alles in orde is geraakt! Dan begint het morgen ook voor jou!! Veel succes alvast! Hopelijk horen we elkaar binnenkort eens via skype!

Groetjes,
Fie